Mă îngrijorează şi mă revoltă, în acelaşi timp, constanta producere a accidentelor în care sunt implicate trenul şi maşina mică! Poate n-o fi ea mică în unele cazuri, mai un TIR, mai un microbuz, însă toate maşinuţele au la volan şoferi care au trecut prin aceeaşi şcoală de şoferi, au învăţat aceeaşi legislaţie şi la momentul susţinerii examenului pentru permis ştiau, teoretic, cum se procedează când te angajezi în traversarea unei căi ferate!
Mică trecere în revistă: în anul 2009, în România au avut loc 5 accidente de acest gen, dintre care 4 doar în ultima lună.
Primul accident s-a soldat cu şase persoane rănite după ce un tren a lovit un tir. Primarul localităţii Satchinez, Ion Florin, spune că: "Au mai fost probleme pe acest drum. Deşi trecerea este semnalizată, în ultimii cinci ani am avut trei evenimente feroviare. Drumul pe care îl folosesc cetăţenii comunei este unul privat, iar aceste incidente ar putea fi evitate dacă CJ Timiş ar aproba construcţia unui drum care să facă legătura direct între Satchinez şi Sânandrei". Accidentul s-a petrecut pe 31.05.2009.
Trenurile au fost cuminţi şi au stat pe şina lor... fără să se mai repeadă în maşini (relele!). Până în ziua fatală de 14.08.2009, când a avut loc tragedia de la Scânteia, jud, Iaşi, unde un tren a luat în coarne un microbuz cu 16 pasageri şi l-a târât pe o distanţă de aproximativ 500 de metri. Accidentul s-a produs din cauza şoferului microbuzului, care nu a respectat semnalele luminoase şi indicatoarele de la trecerea de cale ferată, au declarat reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere Iaşi, citaţi de Mediafax.
Accidentului i-au supravieţuit doar 2 persoane, bilanţul final al accidentului fiind de 14 morţi, între care 2 copii sub 13 ani. Şi asta în condiţiile în care "în acea zonă există vizibilitate maximă. Dacă sunt respectate toate aceste indicatoare şi semnale nu există niciun motiv de accident acolo" (Comisar-Şef Liviu Zanfirescu).
La nici două săptămâni de la grozăvie, pe 23.08.2009, în judeţul Bacău, un tânăr conducător de tractor s-a grăbit să se ...strecoare şi el peste trecere, înaintea trenului, ca să mai câştige timp. Rezultatul? No dead people, but many people scared to death. În tren se aflau aproape 600 de persoane.
"Şoferul tractorului cu remorcă, în vârstă de 29 de ani, nu a respectat semnalele acustice şi luminoase la traversarea căii ferate, iar în momentul în care traversa calea ferată partea din faţă a tractorului a fost acroşată de locomotiva trenului rapid", a transmis Andrei Grecu (ISU Bacău) via Mediafax.
C.c.t.d.
Când credeam că nu mai avem parte de astfel de oribilităţi şi ne întorsesem la porţia zilnică de accidente rutiere, pe data de 31.08.2009, trei persoane au murit după ce o maşină a fost lovită de tren în judeţul Timiş, şoferul fiind rănit şi transportat la spitalul municipal pentru îngrijiri.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Timiş, Sergiu Rus, a declarat că: "Trei femei cu vârste cuprinse între 20 şi 45 de ani au decedat după ce maşina în care se aflau nu a respectat semnalizarea din dreptul intersecţiei cu calea ferată, în zona localităţii Lovrin. Maşina a fost lovită de un tren, şoferul fiind transportat la spital. Trecerea era semnalizată corespunzător, însă nu era prevăzută cu barieră".
Evident, şi accidentul petrecut în dimineaţa zilei de astăzi (03.09.2009) a avut aceleaşi cauze: nerespectarea indicatoarelor de trecere la nivel cu calea ferată.
"Accidentul s-a produs joi dimineaţă, în jurul orei 8.35. O femeie în vârstă de 35 de ani din satul Livada, în timp ce conducea pe drumul comunal 77 un autoturism înmatriculat în Bihor, nu a oprit la semnalele acustice şi luminoase în funcţiune la trecerea la nivel cu calea ferată din localitate, autoturismul fiind acroşat de trenul intercity care circula pe ruta Timişoara - Cluj-Napoca ", a declarat inspectorul Alina Dinu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Bihor - scrie Mediafax.
Nu, mă, n-a murit. Aşa, şi? Şoferii de mai sus par repetenţi la economie: dacă economiseşti câteva minute pe care altfel le-ai fi petrecut aşteptând cuminte în dreptul barierei sau marcajului de cale ferată, economisind câteva secunde pe care altfel le-ai fi folosit ca să te asiguri, rişti să pierzi restul anilor de viaţă. Unde e profitul?...
Câţi dintre şoferii care gonesc nebuneşte pe străzile proaste ale României şi-au meritat permisul? Câţi dintre ei citesc/ascultă/urmăresc ştirile? Câţi dintre ei s-au înfiorat amintindu-şi ultima oară când au trecut peste şine fără să se asigure, gândindu-se că ar fi putut fi ei prinşi între fiarele contorsionate de pe ecran? Câţi dintre ei?
Câţi dintre cititorii de ştiri cu/fără carnet consideră evenimentele acestea întâmplate din vina celor care au condus, nu din vina mecanicului/femeii de la volan/moldovenilor/infrastructurii/lipsei barierelor/guvernului/a lui Băsescu/a lui Ceauşescu... şi aşa mai departe?
Şi totuşi... astăzi, în topul celor mai citite ştiri pe Mediafax.ro, pe locul 3 (şi urcă) este titlul "Monica Columbeanu a rămas fără permis". Câţi dintre cititori accesează ştirea având în minte întrebarea: "De ce a rămas fără permis?" în loc de "Ce-a mai făcut din nou Columbeanca?".
Aceeaşi întrebare în esenţă, dar pornită din raţiuni diferite.
Treziţi-vă! Şi tu, cel care conduci, şi cel din dreapta ta, care citeşte ultimul număr din "Ciao".
Nu mai am nimic de zis. Nici n-am avut prea multe de spus. Am înşirat doar o serie de coincidenţe, atât.
Update 21 Septembrie:
"Circulaţia feroviară este blocată, luni după-amiază, în zona localităţii dâmboviţene Gura Ocniţei, după ce o locomotivă a lovit un camion încărcat cu cărămidă, neexistând victime în urma accidentului. Şoferul camionului nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, semnalizată cu crucea Sfântului Andrei şi cu indicatorul "Stop", iar locomotiva a lovit în plin camionul." (via Mediafax).
C.c.t.d.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
din nefericire,ai si nu ai dreptate.nu toti soferii fac aceeasi scoala,nu toti dau acelasi examen...:D dupa cum bine stii,eu nu am permis ca nu am vrut sa dap spaga(lasa ca-l iau la crissa,ca aici nu am probleme)si crede-ma ca merg foarte bine.....inconstienta e prezenta peste tot.lasa-i sa moara,se face mai mult loc pentru noi...sunt cinic,dar asta e adevarul.daca ei nu tin la viata lor,ca una au,de ce sa tinem noi?da-i dracu,sa moara ticalosii,se mai imputineaza dobitocii.sa nu uiti aceste stiri cand iti vei lua permis.pup dienusha
RăspundețiȘtergereDoar o vorbă să-ţi mai spun: nu mă mai pupa. A devenit picătură chinezească :) Mă mulţumesc cu o urare de sănătate sau de-o zi bună.
RăspundețiȘtergereCrede-mă, nu voi fi ca ei. Asta mi-am spus şi când eram în clasa a 2-a, terminam orele la prânz când, după noi, urmau cei de clasa a 8-a. Puştii nu aşteptau să ieşim din clasă şi se îmbulzeau peste noi, ne înghionteau, ne dădeau de pereţi, noi fiind mult mai mici de statură şi mai timizi. Mi-am spus şi atunci că n-o să fiu ca ei. Şi n-am fost.